x تبلیغات
برای درمان جوش سر سیاه چه کنیم؟

برای درمان جوش سر سیاه چه کنیم؟

جوش های سرسیاه یکی از رایج ترین شکل های آکنه هستند. اگرچه افرادی که پوست چرب دارند در برابر جوش های سرسیاه آسیب پذیرتر هستند، اما هر کسی ممکن است به آن مبتل

برای درمان جوش سر سیاه چه کنیم؟

 جوش های سرسیاه یکی از رایج ترین شکل های آکنه هستند. اگرچه افرادی که پوست چرب دارند در برابر جوش های سرسیاه آسیب پذیرتر هستند، اما هر کسی ممکن است به آن مبتلا شود.

زمانی که منافذ پوست با ترکیبی از سلول های مرده پوست و چربی اضافی (سبوم) غدد چربی شما مسدود می شوند، تشکیل می شوند.
برخلاف جوش‌های سر سفید که منافذ بسته ایجاد می‌کنند، جوش‌های سرسیاه دارای سطوح باز هستند که باعث اکسیداسیون تیره رنگ می‌شود.
ممکن است وسوسه انگیز باشد که دوشاخه سیاه را فشار دهید، اما این می تواند باعث ایجاد زخم های غیر ضروری و آسیب های دیگر به پوست شما شود.
دکتر آلیسون بریت کیمینز، می گوید: «خبر خوب این است که انبوهی از محصولات بدون نسخه وجود دارد که حاوی مواد موثری برای لایه برداری، نرم کردن و حتی از بین بردن جوش های سر سیاه هستند.
به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه:

1. با اسید سالیسیلیک پاک کنید
به جای بنزوئیل پراکسید، به دنبال محصولات بدون نسخه (OTC) باشید که حاوی اسید سالیسیلیک هستند.
اسید سالیسیلیک ماده ترجیحی برای درمان جوش های سر سیاه و سرسفید است زیرا موادی را که منافذ را مسدود می کنند تجزیه می کند:
روغن اضافی
سلول های مرده پوست
با انتخاب یک پاک کننده روزانه با اسید سالیسیلیک، می توانید این عناصر را علاوه بر موارد زیر حذف کنید:
کثیفی روزانه
روغن
آرایش
اگرچه هنوز باید صورت خود را دو بار در روز بشویید، سعی کنید برای شروع فقط یک بار در روز از پاک کننده ای استفاده کنید که حاوی اسید سالیسیلیک است. بریت کیمینز اشاره می کند که اسید سالیسیلیک به ویژه برای افرادی که پوست خشک دارند مفید است.
شما ممکن است از آن فقط در شب استفاده کنید و سپس از پاک کننده معمولی خود در صبح استفاده کنید. همانطور که پوست شما به این محصول عادت می کند، می توانید آن را صبح و شب استفاده کنید.
بسیاری از افراد به اسید سالیسیلیک حساس هستند. ممکن است نتوانید بیش از یک بار در هر چند روز از آن استفاده کنید. اگر همچنان به آن واکنش نشان می دهید، مصرف را قطع کنید.

2. به آرامی لایه برداری کنید
در گذشته ممکن است شنیده باشید که لایه برداری اثر منفی بر روی آکنه دارد. این می تواند برای آکنه التهابی صادق باشد، زیرا این روند می تواند باعث قرمزی و تحریک بیشتر شود.
با این حال، برای جوش های سرسیاه، لایه برداری منظم می تواند به حذف مقادیر بیش از حد سلول های مرده پوست که می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شود، کمک کند. این فرآیند همچنین ممکن است به آرامی جوش های سرسیاه موجود را از بین ببرد.

به جای اینکه به دنبال اسکراب های خشن باشید، روی اسیدهای هیدروکسی آلفا و بتا (AHAs و BHAs) تمرکز کنید. اسید گلیکولیک رایج ترین نوع AHA است و اسید سالیسیلیک یک BHA برجسته است.
هر دو با از بین بردن لایه بالایی پوست شما کار می کنند. در تئوری، این می تواند ظاهر چین و چروک و لکه های پیری را بهبود بخشد، در حالی که منافذ را پاک کرده و پوست شما را نرم تر می کند.
متوجه خواهید شد که BHA ها به طور گسترده در بازار موجود هستند و در برخی موارد، مقرون به صرفه تر نیز هستند!
بریت کیمینز می گوید: هر دو AHA و BHA به عنوان لایه برداری سطحی عالی هستند. "AHA ها و BHA ها ... لایه سطحی پوست را درمان می کنند و بنابراین برای استفاده OTC (بدون نسخه) در همه انواع پوست ایمن هستند."

3.با برس پوست را بردارید
یک برس پوست می تواند با از بین بردن سلول های مرده اضافی پوست، فواید لایه برداری مشابه AHA ها و BHA ها را ارائه دهد.
سوزان ماسیک، متخصص پوست و دانشیار پوست در مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو، احتیاط را توصیه می کند.
او توصیه می‌کند که برس‌های پوستی را فقط گاهی با یک شستشوی ملایم پاک‌کننده استفاده کنید و اگر پوست حساسی دارید از استفاده از برس خودداری کنید.
بسته به نیاز و بودجه شما، انواع برس های پوستی برای استفاده با پاک کننده روزانه شما وجود دارد.

4. رتینوئیدهای موضعی را امتحان کنید
رتینوئیدها ممکن است برای موارد سرسخت آکنه با کمک به باز کردن منافذ مفید باشند. این فرآیند همچنین می تواند سایر محصولات OTC را با کمک به آنها برای ورود بهتر به فولیکول موثرتر کند.
اما اگر پوست خشکی دارید، بریت کیمینز توصیه می‌کند که از لایه‌بردارهای قوی مانند رتینوئیدها به طور کلی اجتناب کنید.

5. از ماسک خاک رس استفاده کنید
بریت کیمینز می‌گوید ماسک‌های خاک رس به بیرون کشیدن روغن‌ها و سموم از پوست کمک می‌کنند که باعث بازشدن منافذ پوست می شود. ماسک های خاک رس معمولاً برای پوست های چرب ضروری به حساب می آیند.
برخی از ماسک های خاک رس نیز حاوی گوگرد هستند. گوگرد ماده دیگری است که برای شکستن سلول های مرده پوست که جوش های سرسیاه را تشکیل می دهند، عمل می کند.
مهم نیست که کدام ماسک را انتخاب می کنید، می توانید یک بار در هفته علاوه بر لایه برداری یک یا دو بار در هفته از آن استفاده کنید.

6. از ماسک زغال استفاده کنید
بریت کیمینز می‌گوید، مانند ماسک‌های خاک رس، ماسک‌های زغال درعمق پوست عمل می‌کنند تا روغن و سایر ناخالصی‌ها را بیرون بکشند. تصور می‌شود که زغال چوب این مزایا را به مراتب افزایش می‌دهد.

7. لایه برداری شیمیایی را در نظر بگیرید
لایه برداری شیمیایی به طور سنتی برای مزایای ضد پیری مانند کاهش لکه های پیری و خطوط ریز استفاده می شود. Massick می گوید که لایه بردارها اغلب حاوی AHA یا BHA هستند و با لایه برداری پوست عمل می کنند.
در تئوری، پوستی صاف تر و با طراوت باید پس از انجام این فرآیند ظاهر شود.
اگرچه آنها به عنوان یک درمان اولیه برای جوش های سرسیاه در نظر گرفته نمی شوند، اما لایه برداری شیمیایی می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و منافذ بزرگ شده را کوچک کند.
اگر به دنبال مزایای ضد پیری نیز هستید، این روش درمانی ممکن است مفید باشد.

8. مطمئن شوید که از محصولات غیر کومدوژنیک استفاده می کنید
اگر از آرایش و محصولات صورت غیر کومدوژنیک استفاده نکنید، پاک کننده، ماسک و لایه بردار مناسب ممکن است فایده چندانی نداشته باشد. در واقع، Massick توصیه می کند که یک رژیم حذف جوش سر سیاه را با محصولات غیر کومدوژنیک شروع کنید.
غیر کومدوژنیک به این معنی است که محصول مورد نظر باعث ایجاد کومدون یا مسدود شدن منافذ نمی شود. همه محصولات غیر کومدون زا نیستند، بنابراین باید برچسب ها را با دقت بخوانید.

9. با آرایش خود نخوابید
در پایان یک روز طولانی، آخرین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که آرایش خود را پاک کنید.

با این حال، خوابیدن با آرایش به دنبال جوش های سرسیاه بیشتری است. اگر یک شبه باقی بماند، حتی آرایش غیر کومدوژنیک می تواند منافذ شما را مسدود کند.
بریت کیمینز می گوید، کسانی که پوست چرب دارند ممکن است بخواهند از یک پاک کننده کف کننده استفاده کنند. ازپاک کننده های آرایش می توان قبل از شستن صورت برای قدرت پاک کنندگی بیشتر استفاده کرد.

10. از نوارهای منافذ و سایر روش های استخراج خانگی خودداری کنید
قبلاً آموخته‌اید که برداشتن، خاراندن و بیرون آوردن هر نوع آکنه غیرمجاز محسوب می‌شود. با این حال، یافتن نوعی استخراج برای خلاص شدن از شر آن جوش های سرسیاه مزاحم می تواند وسوسه انگیز باشد.
در سال‌های اخیر، ماسک‌ها، نوارهای منافذ و ابزارهای استخراج که نوید پاک شدن منافذ را می‌دهند، افزایش یافته است.
اگرچه نوارها و ماسک‌های منافذ ممکن است به حذف مواد زائد از منافذ شما کمک کنند، اما می‌توانند عناصری را که در واقع به پوست شما کمک می‌کنند نیز حذف کنند. این شامل روغن های طبیعی و فولیکول های مو می شود. حذف تمام این عناصر می تواند باعث خشک شدن و تحریک پوست شما شود.
هنگامی که تحریک رخ می دهد، غدد چربی شما ممکن است به حالت بقا بروند و حتی روغن بیشتری تولید کنند - که منجر به ایجاد جوش های سرسیاه بیشتر می شود.
سایر روش های استخراج عبارتند از ابزارهای فلزی یا پلاستیکی درجه یک. ظاهراً اینها با از بین بردن جوش های سرسیاه مسدود شده بدون خاراندن پوست شما کار می کنند. با این حال، کلمه کلیدی در اینجا حرفه ای است.

متخصصان پوست که سال ها آموزش دارند، گاهی از این ابزارها استفاده می کنند. هنگامی که ابزار استخراج در دستان با تجربه محدود قرار می گیرد، می تواند به منبعی برای خراش، زخم و حتی اسکار تبدیل شود.

11. وقت خود را با بنزوئیل پراکسید تلف نکنید
وقتی صحبت از درمان های بدون نسخه (OTC) لکه های آکنه می شود، احتمالاً متوجه خواهید شد که بسیاری از محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید هستند. مشکل این است که بنزوئیل پراکسید برای همه انواع آکنه کار نمی کند.
بنزوئیل پراکسید با کاهش تورم، که یک نشانگر کلیدی آکنه التهابی است، که شامل کیست و پوسچول است، عمل می کند. همچنین می تواند از شر باکتری های زیرین جوش خلاص شود.
با این حال، جوش های سرسیاه التهابی در نظر گرفته نمی شوند. همچنین، آنها توسط باکتری ایجاد نمی شوند، بنابراین محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید مفید نیستند.

12. برای استخراج حرفه ای به متخصص پوست مراجعه کنید
هر رژیم جدید آکنه، از جمله برای جوش های سرسیاه، ممکن است بین 6 تا 12 هفته طول بکشد تا اثر کند.
اگر بعد از این مدت همچنان به دیدن جوش های سرسیاه جدید و از قبل موجود ادامه دادید، ممکن است لازم باشد با متخصص پوست خود قرار ملاقات بگذارید. آنها می توانند از ابزارهای حرفه ای برای استخراج جوش های سرسیاه استفاده کنند. آنها حتی ممکن است یک سری درمان های درم ابریژن یا رتینوئیدهای تجویزی را برای جلوگیری از بازگشت جوش های سر سیاه توصیه کنند.

 
برچسب‌ها: رفع جوش سر سیاه , درمان جوش صورت , از بین بردن جوش ,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 3
بازدید سال گذشته : 71
کل بازدید : 971