x تبلیغات
آزمایش pcr کرونا چه تفاوتی با آزمایش آنتی بادی کرونا دارد؟

آزمایش pcr کرونا چه تفاوتی با آزمایش آنتی بادی کرونا دارد؟

آزمایش آنتی بادی تعیین می کند که آیا شما در گذشته به کرونا مبتلا بوده اید و اکنون آنتی بادی علیه ویروس دارید. آزمایش برای تشخیص کرونا تعیین می کند که آیا

 من در مورد آزمایش آنتی بادی برای کرونا  شنیده ام. اما واقعا آزمایش آنتی بادی چیست؟ آیا این آزمایش برای تشخیص کرونا  موثر است؟ با همه صحبت ها در مورد آزمایش بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) در اخبار ، جای تعجب نیست که در مورد آزمایشات و تفاوت آنها سردرگمی به وجود بیاید. آزمایش آنتی بادی تعیین می کند که آیا شما در گذشته به کرونا  مبتلا بوده اید و اکنون آنتی بادی علیه ویروس دارید.  آزمایش برای تشخیص کرونا تعیین می کند که آیا شما در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستید یا خیر. در اینجا چیزی است که باید در مورد آزمایش بدانید. با توجه به اینکه مبتلایان به کرونا ویروس باید در قرنطینه باشند،می توانید از امکان خونگیری در منزل آزمایشگاه پاتوبیولوژی نیکو استفاده کنید.


چه زمانی آزمایش آنتی بادی انجام می شود و چرا مهم است؟
 
آزمایش آنتی بادی ، که به آن آزمایش سرولوژی نیز گفته می شود ، معمولاً پس از بهبود کامل از کرونا  انجام می شود. بسته به در دسترس بودن آزمایشها. یک متخصص مراقبت های بهداشتی نمونه خون را می گیرد ، معمولاً با انگشت یا با گرفتن خون از رگ بازو. سپس نمونه مورد آزمایش قرار می گیرد تا مشخص شود آیا آنتی بادی علیه ویروس ایجاد کرده اید یا خیر. سیستم ایمنی بدن این آنتی بادی ها را تولید می کند ( پروتئین هایی که برای مبارزه و پاکسازی ویروس بسیار مهم هستند.)
اگر نتایج آزمایش نشان دهد که آنتی بادی دارید ، نشان می دهد که احتمالاً در گذشته در زمان ابتلا به کرونا  آلوده بوده اید. همچنین ممکن است به این معنا باشد که مقداری مصونیت دارید. اما شواهدی مبنی بر اینکه آیا داشتن آنتی بادی به این معنی است که شما در برابر عفونت مجدد با کرونا  محافظت می کنید ، وجود ندارد. میزان ایمنی و مدت زمان مصونیت هنوز مشخص نیست. مطالعات مستمر در آینده داده های بیشتری در این باره نشان می دهد.
زمان و نوع آزمایش آنتی بادی بر دقت تأثیر می گذارد. اگر در مراحل اولیه عفونت ، هنگامی که هنوز پاسخ ایمنی در بدن شما در حال افزایش است ، آزمایش انجام دهید ، ممکن است آزمایش آنتی بادی را تشخیص ندهد. بنابراین آزمایش آنتی بادی تا حداقل 14 روز پس از شروع علائم توصیه نمی شود. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آزمایشهای اختصاصی آنتی بادی را مجاز کرد ، اما آزمایشات با دقت مشکوک هنوز در بازار وجود دارد.
یکی دیگر از مزایای آزمایش دقیق آنتی بادی این است که افرادی که از کرونا  بهبود یافته اند واجد شرایط اهدای پلاسما ، بخشی از خون خود هستند. این پلاسما می تواند برای درمان دیگران مبتلا به بیماری شدید و افزایش توانایی مبارزه با ویروس مورد استفاده قرار گیرد. پزشکان این را، پلاسمای دوره نقاهت می نامند.

از چه آزمایشاتی برای تشخیص کرونا  استفاده می شود؟
 
FDA این نوع آزمایشات را برای تشخیص عفونت کرونا  تأیید کرد:

آزمایش PCR:
این آزمایش کرونا  که یک آزمایش مولکولی نیز نامیده می شود ، مواد ژنتیکی ویروس را با استفاده از تکنیکی آزمایشگاهی به نام واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) تشخیص می دهد. نمونه مایع با سواب بینی یا سواب گلو جمع آوری می شود ، یا ممکن است برای تولید نمونه بزاق در لوله ای تف کنید. نتایج در صورت تجزیه و تحلیل در محل یا چند روز - یا بیشتر در مکانهایی با تاخیر در پردازش آزمایش - در صورت ارسال به آزمایشگاه خارج ممکن است در عرض چند دقیقه در دسترس باشد. آزمایشات PCR در صورت انجام صحیح توسط متخصص مراقبت های بهداشتی بسیار دقیق است ، اما آزمایش سریع می تواند برخی موارد را از دست بدهد.

آزمایش آنتی ژن:
 این آزمایش کرونا  پروتئین های خاصی را در این ویروس تشخیص می دهد. با استفاده از سواب بینی برای گرفتن نمونه مایع ، آزمایش آنتی ژن می تواند در عرض چند دقیقه نتیجه ای را به همراه داشته باشد. دیگران ممکن است برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه فرستاده شوند. هنگامی که دستورالعمل ها با دقت دنبال می شوند ، نتیجه آزمایش مثبت آنتی ژن دقیق تلقی می شود ، اما احتمال نتایج منفی کاذب افزایش می یابد-به این معنی که ممکن است به ویروس آلوده شده باشید اما نتیجه منفی داشته باشید. بسته به شرایط ، پزشک ممکن است آزمایش PCR را برای تایید نتیجه منفی تست آنتی ژن توصیه کند.
FDA مجوز استفاده اضطراری را برای برخی از کیت های آزمایش کرونا  در خانه صادر کرد. شما می توانید نمونه مایع بینی یا بزاق خود را در خانه جمع آوری کنید. اکثر این آزمایشات نیاز به تجویز پزشک دارند. دقت این آزمایش ها متفاوت است ، بنابراین یک آزمایش منفی وجود ویروس کرونا  را به طور کامل رد نمی کند. فقط یک آزمایش خانگی دریافت کنید که توسط FDA مجاز یا توسط بخش بهداشت محلی شما تأیید شده است.

اگر به آزمایش تشخیص کرونا  یا آزمایش آنتی بادی علاقمند هستم چه کنم؟
 
اگر علائم کرونا  را دارید ، با پزشک خود تماس بگیرید تا وضعیت خود را مورد بحث قرار داده و نحوه آمادگی برای قرار ملاقات خود را قبل از مراجعه حضوری به آزمایش کرونا بیابید.
دسترسی به هر یک از آزمایشات بستگی به محل زندگی شما ، در دسترس بودن آزمایش و اینکه آیا واجد شرایط هستید یا خیر. در سراسر جهان ، تلاش های مشترک برای در دسترس قرار دادن آزمایش های بیشتر ادامه دارد. هدف سراسری این است که با در دسترس بودن تست های بیشتر افراد بیشتری را آزمایش کنیم.

آزمایش تشخیصی و آنتی بادی چگونه می تواند به کاهش شیوع کرونا  کمک کند؟
 
با آزمایش تشخیص کرونا ، افرادی که تست مثبت دارند و علائم دارند می توانند زودتر تحت مراقبت قرار گیرند. می توان تماس ها را ردیابی کرد و انزوا یا قرنطینه را زودتر آغاز کنند تا به جلوگیری از شیوع ویروس کمک کنند.
اما هیچ آزمایش کرونا  صد در صد دقیق نیست. ممکن است آزمایش منفی باشد اما در واقع آلوده شده باشید (نتیجه منفی کاذب) یا مثبت باشد و آلوده نشوید (نتیجه مثبت کاذب). بنابراین رعایت دستورالعمل های کرونا  از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، مانند فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در صورت لزوم ، تا اطلاع ثانوی ضروری است.
نتایج آزمایشات آنتی بادی نشان می دهد که چگونه بسیاری از افراد مبتلا به کرونا بوده اند و بهبود یافته اند ، از جمله افرادی که هیچ علائمی نداشتند. این به تعیین افرادی که ممکن است مصونیت داشته باشند کمک می کند ، هرچند تا چه حد و برای چه مدت هنوز مشخص نیست.
 
برچسب‌ها: آزمایش pcr در منزل , تست کرونا , آزمایش کرونا ,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 5
بازدید سال گذشته : 73
کل بازدید : 973