x تبلیغات
لطفا به سلامتیت بیشتر بها بده

لطفا به سلامتیت بیشتر بها بده

از حقایق واکسن های کرونا چه می دانید؟

 آیا به دنبال دریافت حقایقی در مورد واکسن های جدید کرونا هستید؟ در اینجا آنچه شما باید در مورد واکسن های مختلف و مزایای واکسیناسیون بدانید ، آمده است.

واکسن های پیشگیری از بیماری کروناویروس کرونا شاید بهترین امید برای پایان دادن به همه گیری باشد. اما همچنان که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تأیید یا مجوز استفاده اضطراری از واکسن های کرونا  ادامه می دهد ، احتمالاً سوالاتی دارید. در مورد مزایای واکسن COVID-19 ، نحوه عملکرد آنها ، عوارض جانبی احتمالی و اهمیت ادامه اقدامات پیشگیری از عفونت اطلاعات کسب کنید.

مزایای واکسن کرونا 
دریافت واکسن COVID-19 چه مزایایی دارد؟ 
واکسن کرونا  ممکن است:
از ابتلا به کرونا  یا بیماری شدید یا مرگ ناشی ازکرونا جلوگیری کنید
از انتقال ویروس عامل کرونا  به دیگران جلوگیری کنید
اضافه کردن تعداد افراد جامعه که از ابتلا به کرونا مصون هستند-گسترش بیماری را سخت تر می کند و به ایمنی جامعه کمک می کند
جلوگیری از گسترش و تکثیر ویروس عامل کرونا  ، که به آن اجازه می دهد جهش کرده و احتمالاً در برابر واکسن ها مقاوم تر شود
 
آیا باید واکسن کرونا  را دریافت کنم حتی اگر قبلاً کرونا  داشته باشم؟
ابتلا به کرونا  ممکن است محافظت طبیعی یا مصونیت در برابر عفونت مجدد با ویروس ایجاد کننده کرونا  را ارائه دهد. اما مشخص نیست این حفاظت چقدر طول می کشد. از آنجا که عفونت مجدد امکان پذیر است و کرونا  می تواند عوارض شدید پزشکی ایجاد کند ، توصیه می شود افرادی که قبلاً کرونا  داشته اند واکسن کرونا  دریافت کنند. اگر برای کرونا  تحت درمان با آنتی بادی های مونوکلونال یا پلاسمای دوره نقاهت قرار گرفته اید ، قبل از دریافت واکسن کرونا 90 روز صبر کنید.

ایمنی و عوارض جانبی واکسن های COVID-19
چه واکسن های کرونا مجاز یا تأیید شده اند و چگونه کار می کنند؟ 
در حال حاضر ، چندین واکسن کرونا  در حال آزمایش بالینی هستند. FDA به بررسی نتایج این آزمایشات قبل از تأیید یا مجوز واکسن های کرونا  برای استفاده ادامه می دهد. اما از آنجا که نیاز فوری به واکسن های کرونا  وجود دارد و فرایند تأیید واکسن FDA ممکن است ماهها تا سالها طول بکشد ، FDA ابتدا مجوز استفاده اضطراری از واکسن های کرونا  را بر اساس داده های کمتر از حد معمول صادر کرد. داده ها باید نشان دهند که واکسن ها ایمن و موثر هستند قبل از اینکه FDA مجوز استفاده یا تأیید را صادر کند. واکسن هایی که دارای مجوز یا تأیید استفاده اضطراری از FDA هستند عبارتند از:
واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech. FDA فایزر
واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 را که امروزه Comirnaty نامیده می شود ، برای جلوگیری از کرونا در افراد 16 سال به بالا تایید کرده است. FDA Comirnaty را پس از آنکه داده ها مطمئن شد واکسن بی خطر و موثر است ، تأیید کرد. واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech 91٪ در پیشگیری از ویروس کرونا  با علائم در افراد 16 سال به بالا موثر است.
این واکسن هنوز برای کودکان 12 تا 15 ساله تحت مجوز استفاده اضطراری است. این واکسن 100٪ در پیشگیری از کرونا  در کودکان 12 تا 15 ساله موثر است و نیاز به دو تزریق با فاصله 21 روز دارد. در صورت نیاز ، دوز دوم را می توان تا شش هفته پس از دوز اول تجویز کرد.
واکسن کرونا مدرنا
واکسن COVID-19 Moderna 94 in در پیشگیری از کرونا  با علائم موثر است. این واکسن برای افراد 18 سال به بالا مجاز است. نیاز به دو تزریق با فاصله 28 روز دارد. در صورت نیاز ، دوز دوم را می توان تا شش هفته پس از دوز اول تجویز کرد.
واکسن کرونا  جانسون اند جانسون
 در آزمایشات بالینی ، این واکسن تا 14 روز پس از واکسیناسیون 66 درصد در پیشگیری از علائم ویروس کرونا  موثر بود. این واکسن همچنین 85 % در پیشگیری از بیماری های شدید با کرونا موثر بود-حداقل 28 روز پس از واکسیناسیون. این واکسن برای افراد 18 سال به بالا مجاز است. نیاز به یک تزریق دارد. FDA و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه کرده اند که استفاده از این واکسن در ایالات متحده ادامه یابد زیرا مزایای آن بیشتر از خطرات است. اگر این واکسن به شما داده می شود ، باید در مورد خطرات و علائم احتمالی مشکل انعقاد خون آموزش ببینید.
هر دو واکسن Pfizer-BioNTech و Moderna COVID-19 از RNA پیام رسان (mRNA) استفاده می کنند. کروناویروس ها دارای ساختار خوشه ای در سطح خود هستند که پروتئین S نامیده می شود. واکسن های mRNA COVID-19 دستورالعمل هایی برای ساختن یک قطعه بی ضرر از پروتئین S به سلول ها می دهد. پس از واکسیناسیون ، سلول های شما شروع به ساختن قطعات پروتئینی و نمایش آنها بر روی سطح سلول می کنند. سیستم ایمنی بدن شما پروتئین را تشخیص داده و شروع به ایجاد پاسخ ایمنی و ساخت آنتی بادی می کند.
واکسن COVID-19 Janssen/Johnson & Johnson یک واکسن ناقل است. در این نوع واکسن ، مواد ویروس کرونا  در نوع متفاوتی از ویروس زنده ضعیف شده مانند آدنوویروس وارد می شود. هنگامی که ویروس ضعیف شده (ناقل ویروسی) وارد سلول های شما می شود ، مواد ویروس کرونا  را به شما می رساند که به سلول های شما دستور می دهد که از پروتئین S کپی تهیه کنند. هنگامی که سلول های شما پروتئین S را روی سطوح خود نشان می دهند ، سیستم ایمنی بدن شما با ایجاد آنتی بادی و گلبول های سفید دفاعی واکنش نشان می دهد. اگر به ویروس عامل کرونا آلوده شوید ، آنتی بادی ها با ویروس مبارزه می کنند.
واکسن های ناقل ویروسی نمی توانند باعث عفونت شما با ویروس کرونا  یا ویروس ناقل ویروسی شوند. همچنین ، موادی که تحویل داده می شود بخشی از DNA شما نمی شود.
 
آیا واکسن کرونا  به شما کرونا  می دهد؟ 
خیر ، واکسن های کرونا  که در حال حاضر در جهان در حال توسعه است از ویروس زنده ای که باعث کرونا می شود استفاده نمی کنند. در نتیجه ، واکسن های کرونا  نمی توانند باعث بیماری شما به کرونا  شوند یا اجزای واکسن را از بین ببرند.
به خاطر داشته باشید که بدن شما پس از دریافت واکسن کرونا  چند هفته طول می کشد تا ایمنی بدن شما تقویت شود. در نتیجه ، ممکن است شما درست قبل یا بعد از واکسیناسیون به ویروسی که باعث کرونا  می شود آلوده شوید.
ویروسی که باعث کرونا  می شود درست قبل یا بعد از واکسیناسیون
 
عوارض کلی احتمالی واکسن کرونا  چیست؟
واکسن کرونا  می تواند عوارض جانبی خفیفی را بعد از دوز اول یا دوم ایجاد کند ، از جمله:
درد ، قرمزی یا تورم در محل تزریق
تب
خستگی
سردرد
درد عضلانی
لرز
درد مفاصل
تهوع و استفراغ
احساس ناخوشی
تورم غدد لنفاوی
پس از دریافت واکسن کرونا به مدت 15 دقیقه تحت نظر خواهید بود تا ببینید آیا واکنش آلرژیک دارید یا خیر. اکثر عوارض جانبی ظرف چند روز از بین می روند. عوارض جانبی بعد از دوز دوم ممکن است شدیدتر باشد. بسیاری از افراد عوارض جانبی ندارند.
واکسن کرونا  ممکن است عوارض جانبی مشابه علائم و نشانه های کرونا ایجاد کند. اگر در معرض کرونا  قرار گرفته اید و بیش از سه روز پس از واکسیناسیون دچار علائم شده اید یا علائم بیش از دو روز طول کشیده است ، خود را منزوی کرده و آزمایش دهید.
عوارض جانبی بلند مدت واکسن های کرونا  چیست؟ 
از آنجا که آزمایشات بالینی واکسن کرونا  فقط در تابستان 2020 آغاز شد ، هنوز مشخص نیست که آیا این واکسن ها عوارض جانبی طولانی مدت خواهند داشت یا خیر. با این حال ، واکسن ها به ندرت عوارض جانبی طولانی مدت ایجاد می کنند.
اگر در مورد علائم خود سوال یا نگرانی دیگری دارید ، با پزشک خود مشورت کنید.
آیا واکسن های کرونا  می توانند بر قلب تأثیر بگذارند؟ 
در ایالات متحده ، موارد گزارش شده از میوکاردیت و پریکاردیت پس از واکسیناسیون mRNA COVID-19 افزایش یافته است ، به ویژه در نوجوانان مرد و جوانان 16 سال به بالا. میوکاردیت التهاب عضله قلب است ، در حالی که پریکاردیت التهاب پوشش داخلی قلب است. این گزارشات نادر است. 
از موارد گزارش شده ، این مشکل بیشتر پس از دوز دوم واکسن کرونا  و معمولاً طی چند روز پس از واکسیناسیون کرونا  رخ می دهد. اکثر افرادی که تحت مراقبت قرار گرفتند بعد از دریافت دارو و استراحت احساس بهتری داشتند. علائمی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:
درد قفسه سینه
تنگی نفس
احساس داشتن تپش سریع ، تپش قلب یا تپش قلب
اگر شما یا فرزندتان در طول یک هفته پس از دریافت واکسن کرونا  دارای هر یک از این علائم هستید ، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.
آیا واکسن های کرونا  در برابر انواع کرونا  محافظت می کند؟ 
در ایالات متحده ، نوع دلتا (B.1.617.2) اکنون رایج ترین نوع کرونا  است. تقریباً دو برابر انواع قبلی مسری است و ممکن است باعث بیماری شدیدتری شود.
در حالی که تحقیقات نشان می دهد که واکسن های کرونا  در برابر انواع مختلف کمی موثرتر هستند ، به نظر می رسد که واکسن ها هنوز در برابر کرونا  شدید محافظت می کنند. مثلا:
تحقیقات اولیه بریتانیا نشان می دهد که پس از واکسیناسیون کامل ، واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech 88٪ در پیشگیری از علامتدار کرونا  موثر است. این واکسن همچنین 96 درصد در پیشگیری از بیماری های شدید ناشی ازکرونا  ناشی از نوع دلتا موثر است.
تحقیقات اولیه از کانادا نشان می دهد که پس از یک دوز ، واکسن Moderna COVID-19  72 درصد در پیشگیری از کرونا  ناشی از نوع دلتا موثر است. یک دوز واکسن نیز 96% در پیشگیری از بیماری های شدید ناشی ازکرونا ناشی از نوع دلتا موثر است.
آیا مصرف داروهای ضد درد قبل یا بعد از دریافت واکسن کرونا  خوب است؟ 
توصیه نمی شود که از داروهای بدون نسخه قبل از دریافت واکسن کرونا  برای جلوگیری از ناراحتی احتمالی استفاده کنید. مشخص نیست که چگونه این داروها می توانند بر اثر واکسن ها تأثیر بگذارند. با این حال ، خوب است که از این نوع داروها پس از دریافت واکسن کرونا  استفاده کنید ، به شرطی که هیچ دلیل پزشکی دیگری نداشته باشید که مانع از مصرف آن شود.
آیا کسی هست که نباید واکسن کرونا دریافت کند؟ 
هنوز واکسن کرونا  برای کودکان زیر 12 سال وجود ندارد.
علائم حساسیت به واکسن کرونا  چیست؟
اگر در عرض چهار ساعت پس از واکسیناسیون این علائم را مشاهده کردید ممکن است نسبت به واکسن کرونا واکنش آلرژیک داشته باشید:
تورم لب ، چشم یا زبان
خس خس کردن
اگر علائم واکنش آلرژیک را مشاهده کردید ، فوراً کمک بگیرید. به پزشک خود در مورد واکنش خود بگویید ، حتی اگر به خودی خود از بین رفت یا مراقبت های اورژانسی دریافت نکردید. این واکنش ممکن است به معنی حساسیت شما به واکسن باشد. ممکن است نتوانید دوز دوم همان واکسن را دریافت کنید. با این حال ، ممکن است بتوانید برای دوز دوم واکسن متفاوتی دریافت کنید.
آیا زنان باردار یا شیرده می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟ 
در صورت بارداری یا شیردهی ، توصیه می شود واکسن کرونا  دریافت کنید. دریافت واکسن کرونا  می تواند شما را در برابر بیماری های شدید ناشی از کرونا  محافظت کند. واکسیناسیون همچنین می تواند به زنان باردار در ساخت آنتی بادی هایی کمک کند که ممکن است از نوزادان آنها محافظت کند.
واکسن های کرونا  باعث عفونت ویروسی که باعث کرونا  می شود ، نمی شود ، از جمله در زنان باردار یا نوزادان آنها. هیچ یک از واکسن های کرونا  حاوی ویروس زنده نیست که باعث کرونا  می شود.
در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، یافته های اولیه نشان می دهد که دریافت واکسن mRNA COVID-19 در دوران بارداری هیچ خطری جدی برای زنان باردار واکسینه شده یا نوزادان آنها ندارد. این یافته ها بر اساس داده های سیستم نظارت بر ایمنی واکسن کرونا ویروس CDC است. همچنین ، به خاطر داشته باشید که واکسن های mRNA COVID-19 DNA شما را تغییر نمی دهند.
اگر نگرانی دارید ، با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای دریافت واکسن کرونا  صحبت کنید.
کدام واکسن کرونا  برای کودکان تأیید شده است؟ 
FDA مجوز استفاده اضطراری از واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 را برای کودکان 12 تا 15 سال صادر کرده است.
واکسن کووید -19 Pfizer-BioNTech به دو تزریق نیاز دارد که به فاصله 21 روز انجام می شود. در صورت نیاز ، دوز دوم را می توان تا شش هفته پس از دوز اول تجویز کرد.
تحقیقات نشان داده است که واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech در پیشگیری از کرونا  در کودکان 12 تا 15 ساله 100٪ موثر است ، تحقیقات قبلی نشان داده است که این واکسن 95٪ در پیشگیری از کرونا  با علائم در افراد 16 ساله موثر است.

بعد از واکسن کرونا 
آیا می توانم اقدامات احتیاطی ایمنی را پس از دریافت واکسن کرونا  متوقف کنم؟ 
شما دو هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن mRNA COVID-19 یا 2 هفته پس از دریافت یک دوز واکسن Janssen/Johnson & Johnson COVID-19 به طور کامل واکسینه شده اید. پس از واکسیناسیون کامل ، می توانید با خیال راحت به انجام فعالیتهایی بازگردید که ممکن است به دلیل همه گیری نتوانستید انجام دهید. همچنین می توانید از پوشیدن ماسک یا فاصله گذاری اجتماعی در هر شرایطی ، به استثنای مواردی که توسط ی قانون اجباری شده است ، جلوگیری کنید. با این حال ، اگر در منطقه ای با تعداد زیادی از موارد جدید کرونا  در هفته گذشته هستید ، CDC توصیه می کند که از ماسک در داخل خانه و در خارج از منزل در مناطق شلوغ یا هنگام تماس نزدیک با افراد واکسینه نشده استفاده کنید. اگر کاملاً واکسینه شده اید و بیماری دارید یا از داروهایی استفاده می کنید که سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف می کند ، ممکن است لازم باشد ماسک را ادامه دهید.
همچنین باید از ماسک در هواپیماها ، اتوبوس ها ، قطارها و سایر وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
اگر کاملاً واکسینه شده اید و با کسی که دارای ویروس کرونا است تماس نزدیک داشته اید ، 3 تا 5 روز بعد آزمایش دهید. و اگر ساکن یا کارمند یک بازسازی یا بازداشتگاه یا یک سرپناه بی سرپناه هستید و در اطراف فردی هستید که به کرونا مبتلا است ، باید حتی اگر علائم کرونا را ندارید ، همچنان آزمایش دهید.
آیا می توانم بعد از واکسیناسیون همچنان به کرونا  مبتلا شوم؟ 
واکسیناسیون کرونا  بیشتر افراد را از بیماری کرونا  مصون می دارد.
درصد بسیار کمی از افرادی که کاملاً واکسینه شده اند اگر در معرض ویروس ایجاد کننده کرونا  قرار بگیرند ، همچنان به کرونا مبتلا می شوند. به این موارد موارد موفقیت آمیز واکسن گفته می شود. برخی از افراد ممکن است هیچ علائمی را تجربه نکنند و برخی دیگر ممکن است به دلیل کرونا بیمار شوند.
با این حال ، واکسیناسیون ممکن است بیماری را کمتر شدید کند. در صورت واکسیناسیون کامل ، خطر کلی بستری شدن و مرگ ناشی از کرونا بسیار کمتر از افراد واکسینه نشده با عوامل خطر مشابه است.
 
برچسب‌ها: حقایق واکسن کرونا , فایزر , مدرنا , سینوفارم,

چرا کاهش وزن اهمیت دارد؟

 چربی شکم جای شوخی ندارد. باید سریع متوجه شد که چه چیزی باعث چربی شکم می شود ، خطرات سلامتی آن برای مردان و آنچه می توانید برای کاهش  وزن اضافی انجام دهید.اگر چند کیلو اضافی حمل می کنید ، تنها نیستید. اما این یکی از مواردی است که پیروی از بقیه ایده خوبی نیست. حمل وزن اضافی - به ویژه چربی شکم - می تواند خطرناک باشد.برای راحتی در انجام آزمایشات چکاپ و بررسی میزان چربی بدن بهتر است که از امکان نمونه گیری در منزل آزمایشگاههای خوب استفاده کنید.


چربی شکم چربی خطرناک تری است

مشکل چربی شکم این است که فقط به لایه اضافی  که در زیر پوست قرار دارد محدود نمی شود (چربی زیر جلدی). همچنین شامل چربی احشایی است ( که در اعماق شکم شما قرار دارد و اندام های داخلی شما را احاطه کرده است.)
صرف نظر از وزن کلی شما ، داشتن مقدار زیادی چربی شکمی خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش می دهد:
بیماری قلب و عروقی
مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2
سرطان روده بزرگ
آپنه خواب
مرگ زودرس به هر علتی
فشار خون بالا


سن و ژنتیک ممکن است به چربی شکم کمک کند

وزن شما تا حد زیادی توسط سه عامل اصلی تعیین می شود:
چقدر کالری در طول روز مصرف می کنید
چه مقدار کالری با ورزش روزانه می سوزانید
سن شما
اگر بیش از حد غذا می خورید و خیلی کم ورزش می کنید ، به احتمال زیاد از وزن اضافی رنج می برید - از جمله چربی شکم.
بالا رفتن سن هم نقش دارد. با افزایش سن ، ماهیچه های خود را از دست می دهید - به ویژه اگر از نظر جسمی فعال نیستید. از دست دادن توده عضلانی میزان مصرف کالری بدن شما را کاهش می دهد ، که می تواند حفظ وزن سالم را با چالش بیشتری مواجه کند. طبق دستورالعمل های رژیم غذایی 2015-2020 برای آمریکایی ها ، مردان در 50 سالگی به دلیل این از دست دادن عضلات روزانه به حدود 200 کالری کمتر از 30 سالگی نیاز دارند.
ژن های شما همچنین می توانند به اضافه وزن یا چاقی شما کمک کنند و همچنین در ذخیره چربی نقش دارند. با این حال ، متعادل کردن کالری مصرفی با فعالیت می تواند با وجود سن و ژنتیک شما از افزایش وزن جلوگیری کند.


کالری الکل به افزایش چربی شکم  کمک می کند

نوشیدن الکل زیاد می تواند به افزایش چربی شکم سرعت ببخشد ، اما آبجو به تنهایی مقصر نیست. نوشیدن بیش از حد الکل از هر نوعی می تواند چربی شکم را افزایش دهد ، زیرا الکل حاوی کالری است. اگر مشروبات الکلی می نوشید ، این کار را فقط در حد اعتدال انجام دهید.
برای مردان 65 سال و کمتر ، اعتدال به معنای حداکثر دو نوشیدنی در روز است. برای مردان بالای 65 سال ، به معنای حداکثر یک نوشیدنی در روز است. هرچه کمتر بنوشید ، کالری کمتری مصرف خواهید کرد و احتمال چربی شکم کمتری خواهید داشت.

تعیین اندازه شکم

 چگونه می توانید بفهمید که بیش از حد چربی شکم دارید؟ دور کمر خود را اندازه بگیرید:
بایستید و یک نوار چسب را دور شکم برهنه خود ، درست بالای استخوان لگن قرار دهید.
نوار را تا جایی بکشید که محکم در اطراف شما قرار بگیرد ، اما به پوست شما فشار نیاورد. اطمینان حاصل کنید که اندازه گیری نوار در همه طرفها باشد.
آرام باشید ، بازدم کنید و دور کمر خود را اندازه بگیرید و در مقابل میل مکیدن شکم مقاومت کنید.
برای مردان ، اندازه کمر بیش از 40 اینچ (102 سانتی متر) نشان دهنده غلظت ناسالم چربی شکم و خطر بیشتر مشکلات سلامتی است.

کاهش وزن و ورزش شکم شما را کوچک می کند

شما می توانید عضلات شکم را با حرکت کششی یا سایر تمرینات هدف دار شکم تقویت کنید ، اما فقط انجام این تمرینات چربی شکم را از بین نمی برد. با این حال ، چربی احشایی به همان رژیم غذایی و استراتژی های ورزشی پاسخ می دهد که می تواند به شما در کاهش وزن اضافی و کاهش کل چربی بدن کمک کند. برای مقابله با برآمدگی:
رژیم غذایی سالم داشته باشید. بر غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل تمرکز کنید. منابع پروتئینی بدون چربی مانند ماهی و محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنید. چربی اشباع شده موجود در گوشت و محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر و کره را محدود کنید. همچنین گوشت های فرآوری شده را محدود کنید. به جای آن مقادیر متوسطی از چربی های غیر اشباع تک و غیر اشباع - که در ماهی ، آجیل و برخی روغن های گیاهی یافت می شود را انتخاب کنید.
حتی وقتی در حال انتخاب رژیم غذایی سالم هستید ، کالری اضافه می شود. در خانه ، اندازه وعده های غذایی خود را باریک کنید. در رستوران ها ، وعده های غذایی خود را تقسیم کنید - یا نیمی از وعده غذایی خود را بخورید و بقیه را به خانه ببرید.
 به جای نوشیدنی هایی با شیرین کننده مصنوعی  آب بنوشید.
فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. برای اکثر بزرگسالان سالم ، وزارت بهداشت و خدمات انسانی فعالیت هوازی متوسط ، مانند پیاده روی سریع ، حداقل 150 دقیقه در هفته یا فعالیت هوازی شدید ، مانند دویدن ، حداقل 75 دقیقه در هفته را توصیه می کند.

علاوه بر این ، تمرینات قدرتی حداقل دو بار در هفته توصیه می شود. اگر می خواهید وزن کم کنید یا اهداف تناسب اندام خاصی را برآورده کنید ، ممکن است نیاز به ورزش بیشتر داشته باشید.

از بین بردن چربی شکم به تلاش و صبر نیاز دارد. برای از دست دادن چربی اضافی و جلوگیری از بازگشت آن ، به دنبال کاهش وزن آهسته و مداوم باشید. برای شروع و ادامه راه با پزشک خود مشورت کنید.
 
برچسب‌ها: لاغری,کاهش وزن,چربی شکم,رژیم غذایی,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 5
بازدید سال گذشته : 73
کل بازدید : 973